news

3 Eylül 2007 Pazartesi

Tum is ilanlari burda!!!!!

Herkese Merhabalar,

Gerçek hayatın yoğunluğundan sıyrılıp girişim incelemelerimize kaldığımız yerden isbuluyorum.com ile devam ediyoruz.11 Haziran 2007 itibari ile tam 34 farklı kariyer sitesinin ilanlarına tek bir noktadan rahatlıkla ulaşabileceğimiz bir site isbuluyorum.com. Anasayfadaki tarih bazlı haberlere baktığımızda bu sayı giderek artacağa benziyor.

Sitede seçeceğiniz "anahtar kelime", "şehir" ve "hedef kariyer sitesi" kriterleriyle hedeflediğiniz ilanlara kolayca ulaşabiliyorsunuz. İlan sonuç listenizi kaydedip daha sonrası için saklayabiliyorsunuz. Kaydetme işlemi için ise üye olup sisteme giriş yapmanıza gerek kalmıyor. Yani "Aramalarım" kısmı için Çerez (Cookie) kullanılmış. Dolayısı ile bilgisayarınızdaki çerezleri sildiğinizde arama kayıtlarınızda kaybolacaktır. Bu nokta da İşBuluyorum ekibine basit te olsa bir üyelik sistemi ile üyelerin kayıtlarını ( aramalarım vb. ) veritabanında tutmasını tavsiye ediyorum.

Gelelim ilan detay sayfasına; ilgilendiğimiz bir ilanın detay sayfasına geldiğimizde ilanın sistem tarafından gerçek kaynağından otomatik alınmış versiyonu karşılıyor bizi. Bu sayfadan ilana başvuru yapabiliyorsunuz. Ayrıca çok güzel düşünülmüş biş işlev var ki; o da ilan sahibi şirketin bilgilerine ulaşmak için Google için hazırlanımş arama butonu. Sayfa daki içeriğin otomatik yapılandırılmasından kaynaklandığını düşündüğüm bozukluklardan da ( kelimelerin bitişikliği vb. ) bahsetmeden geçemeyeceğim tabi.

Site de KKTC'li vatandaşlarımız da unutulmamış Sol alttaki bayraklar yardımı ile geçiş yapabiliyorsunuz ülkeler arası. Ancak içerik eksikliğinden henüz arama yapılamıyor KKTC için. İlerleyen zamanlarda gerekli içeriklerin temini ile KKTC için iş ilanları da aranabilecek diye umuyorum.

Site de ayrıca "Girişimcilere İş Fikirleri" başlıklı bir bölümde mevcut. Zaman geçtikçe içerik olarak zenginleşeceğini umduğum bu bölümde ileride faydalı bir kaynak haline gelecektir.İş ilanları için ortak bir çatı olma özelliğinde ki isbuluyorum.com bu yönüyle şüphesiz değer kazanacak bir servis olduğunu düşünüyorum. Ancak takip edilebilirliliğin daha kolay olması için gerekli hamlelerin de yapılması gerekiyor kesinlikle. Örneğin;

- aramaların uzun vadeli saklanabilmesi için üyelik sistemi ,
- ilanların sektör bazlı kategorilendirilmesi,
- yeni eklenecek ilanların kolay takibi takibi için RSS/Atom desteği,
- tasarımın Web 2.0 trendleri bakımından gözden geçirilmesi.

Bunlara benzer kullanıcıya güzel deneyimler yaşatacak işlevlerin de eklenmesiyle isbuluyorum.com, İK sektöründe değer oluşturacak ve yeni iş arayışında olanların işlerini bir hayli kolaylaştıracak çok faydalı bir servis neden olmasın?

Site tanıtımının hızlandırılması amacıyla ise ( bence ) doğru bir karar alınıp blogosfer hedef alınmış. Nasıl mı? Siz de bir Blog sahibi iseniz; isbuluyorum.com hakkında bloğunuzda yazı yazarak Cowon D2 kazanma şansını yakalayabilirsiniz. Bu yönüyle de blogosferde ayrı bir pazarlama bakış açısı tecrübe ettiğimizi söyleyebilirim.

Şahsen yeni bir iş arayışında olsam teker teker kariyer sitelerini gezmektense ilk adımda böyle bir servisten faydalanıp zaman kazanırdım diye düşünüyorum. Ya siz ne yapardınız?



Tekrar paylaşmak üzere,

Sevgi ve Saygılarımla.

1 yorum:

İdris Cin dedi ki...

Merhaba Faruk Bey,

Bu yorumu onaylamamanız ya da silmeniz umrumda değil. Ama en azından bu yazınız hakkındaki düşüncelerimi bilmenizi istiyorum!

Bu yazıyı hazırlarken ne de çok emek vermiş olmalısınız, öyleki; öncelike blogger yönetim panelinize giriş yapacaksınız ve bir sürü yerlere tıklamak zorunda kalacaksınız, Off ne zor iş dimi! Nihayet yazıyı gönderme ekranındasınız işte en kolay kısma geldiniz; (ç)alıntı yapma kısmına yani kopyala yapıştır, buda tamam ama bir butona tıklamanız gerekecek, acı ama gerçek size zahmet veriyor bu Blogger. Neyse tıklayın bari de onca emeğiniz boşa gitmesin. Ve iştee... o süper yazınız yayında. Hadi gözünüz aydın. Artık çok daha fazla tık alırsınız herhalde, ha birde o yazıyı yazana hediye vereceklermiş, aman ne güzel, bide hediye çıkarsa süper olur...

En fazla 5 dk içerisinde bir başkasının (benim) saatler harcadığı yazıyı yayınlayabiliyorsunuz. Sizi tebrik ediyorum. Ama Vicdan denen şey yoksa sizde de kabahat aramamak lazım.

Sonuç olarak şunu söylemek istiyorum. Bu yazınızı silmeden hemen altında ve benim orjinal yazımda yorum olarak özür dilemenizi istiyorum. Aksi halde 43 yaşına gelmiş, danışmanlık hizmeti veren sizin gibi birisinin internette komik ve zavallı durumlara düşebileceğini hep beraber görmek durumunda kalacağız maalesef. Bunun ilk örneği olarak ta Utanç Duvarına bakabilirsiniz.

Herşeye rağmen büyüğüm olduğunuz için sevgi ve saygılarımı sunuyorum!

İdris Cin

Çalıntı yaptığınız orjinal yazınızın Sahibi!

yazarlar

ads