news

30 Temmuz 2007 Pazartesi

Yeşim Tekstil, Uzakdoğu'yla rekabet gücünü inovasyondan alıyor

Özellikle Çin'in başlı başına bir sorun haline geldiği tekstil sektöründe faaliyet gösteren Yeşim Tekstil, üretiminin tamamını ihraç ediyor. 2006 ihracat rakamı 260 milyon dolar. Bu başarının arkasında ise Yeşim Tekstil Genel Müdürü Şenol Şenkaya'ya göre inovasyona verdikleri önem yatıyor. Sektörün darboğaza girdiği dönemde ar-ge’ye, tasarıma ağırlık verdiklerini ve katma değeri yüksek ürünler üretmeye yöneldiklerini söyleyen Şenkaya, “Uzakdoğu'yla da ancak bu şekilde, inovatif bir firma olarak rekabet edebiliriz" diyor. 2006'da sadece ar-ge’ye 1,2 milyon dolar bütçe ayırdıklarını belirten Şenkaya, 2007’de bu rakamı yüzde 20 oranında artırmayı planladıklarını söylüyor.

NIKE'IN ONAYINI DA ALDI

Yeşim Tekstil'in kendine ait tüketiciye yönelik bir markası bulunmuyor. "Kendimizi sektörde 'üretici marka' olarak konumlandırmayı benimsedik ve bu strateji doğrultusunda dünyanın saygın firmalarına üretici marka olarak hizmet veriyoruz" diyor Şenkaya. Yeşim Tekstil'in hizmet verdiği firmalar arasında Nike, Gap, Banana Republic, Lands' End, Old Navy, Zara, BHS, Tchibo, Marks&Spancer gibi ünlü markalar bulunuyor.

Nike'ın tüm laboratuvar işlemlerinin gerçekleştiği Yeşim Tekstil, Nike’ın bu anlamda Avrupa’da onayladığı ilk firma. "Laboratuvarımızı çok üstün nitelikler isteyen Nike’a akredite ettirebilmek için bir dizi çalışmalar ve ciddi yatırım yaptık. Işık haslığı test cihazı satın alınması, kondüsyonlu odanın genişletilmesi, laboratuvarda klimatize bir ortam sağlanması ve eksik tüm ekipmanların tamamlanması için çalışmalar yapıldı.

Kalibrasyonlar, ISO 17025 belgeli kuruluşlarca yapıldı ve laboratuvarın akredite olması ve tüm eksiklerin tamamlanması için toplam 75 bin euro'ya yakın bütçe ayrıldı" diyerek yaptıkları çalışmaları anlatıyor Şenkaya.

AR-GE'NİN TEMELİ 1990'A DAYANIYOR

Yeşim Tekstil’de ar-ge’nin temeli 1990’lı yıllarda atılmış. 1999 yılında da ar-ge departmanı kurulmuş. 15 kişilik bir ekipleri bulunduğunu söyleyen Şenkaya, "Müşterilerin beklentilerine ve moda trendlerine paralel olarak doğal ve çevre dostu kumaşların yanı sıra, nano teknolojisini ve diğer kimyasal teknikleri de kullanarak yeni ürünler geliştiriyoruz ve hatta bunları üretmekle kalmıyor, tasarım ve koleksiyonlarımızla da gelişimimizi çok yönlü olarak sürdürüyoruz" diyor.

'İNOVASYON MAMUL ÜRETMEKTEN İBARET DEĞİL'

İnovasyon çoğunlukla yeni ürün ve hizmet geliştirmek olarak algılanıyor. Yeşim Tekstil için inovasyon sadece mamul üretmekten ibaret değil, üretim süreci, tedarik yönetimi ve çözüm üretme gibi pek çok yönü olan bir kavram. Şenol Şenkaya şöyle açıklıyor: "İnovasyon yeni mamuller yaratmanın yanı sıra, üretim süreci, tedarik yönetimi, çözüm üretme ve müşteri algısı gibi pek çok gelişimi de içinde barındırıyor. Biz de bu kapsamda ‘yalın imalat’ uygulamalarıyla yaklaşık 1,5 yıldır inovatif firmalar arasındaki yerimizi almaya başladık."

Yalın imalat çalışmalarında Kaizen metoduyla 6 aydan kısa sürede yapılan 150 proje sayesinde yaklaşık 1 milyon dolarlık tasarruf sağlanmış. Teslimat süreleri kısalmış ve müşteriye zamanında teslimat oranları artmış. Şenkaya için, tedarik zincirindeki inovasyon çalışmaları, şirketin pazardaki gücünü artıran en önemli unsurlardan biri.

YALIN AKADEMİ'Yİ KURUYOR

Yalın üretim sistemi, ürün odaklı ekiplerin, müşterilerinin gözünde değeri olan tüm işlemlerin kesintisiz akışından sorumlu olduğu bir yönetim ve üretim sistemi. Ekipteki herkes hatasız ve belirlenen sürede üretmek, makinelerin problemsiz çalışmasını sağlamak ve akışı kesintiye uğratabilecek anormallikleri fark ederek çözümüne yönelik hareket etmekle yükümlü. Böylece işler standartlaştırılmış ve sorumluluklar her düzeyde net olarak tanımlanmış oluyor. Bu da yüksek kalite ve düşük maliyet anlamına geliyor.
Şenkaya, yalın imalat uygulamalarının başarıyla sürdürülmesi için bu yıl içinde çalışanların teknik, analitik ve bireysel yetkinliklerinin artırılmasına yönelik olarak şirket bünyesinde kurulacak Yalın Akademi’de eğitimler verileceğini söylüyor.

Hiç yorum yok:

yazarlar

ads