news

7 Haziran 2007 Perşembe

Hazır giyimde vitrine manav gibi hep taze ürünler koyun



Tüketicinin sürekli olarak taze ürün arzuladığını belirten GDI’ın CEO’su David Bosshart "Artık hazır giyim firmaları tüketicinin hızına yetişmek için manav mantığıyla çalışmalı. Her daim taze ürün sunmalı. Hızlı moda üretemeyen markalar sıkıcı bulunuyor" dedi.

GOTTLIEB Duttweiler Institut (GDI) CEO’su Dr. David Bosshart moda sektörünün manav mantığıyla çalışması gerektiğini belirterek, "Artık dünyada tüketicilerin hızına yetişmek için manav gibi sürekli taze ürün sunmak gerekiyor. Manavcılık anlayışı ve moda arasında ciddi paralellik var" dedi. Soysal Danışmanlık’ın Lizbon’da düzenlediği "Liderler Zirvesi 2007"de konuşan David Bosshart, tüketicinin H&M’e sadece aklındaki bir şeyi almak için girmediğini, her gün ziyaret ettiğini anlatarak, "Yakaladığını hemen alıyor çünkü biliyor ki, yarın olmayabilir. Bu yüzden H&M sürekli yeni ürün bulunduruyor. Hermes’e Prada’ya giden müşteri de H&M’e uğruyor. Zaten Prada, Hermes çok hızlı moda üretmediği için sıkıcı bulunuyor. Zara her yıl 25 bin yeni tasarım hazırlıyor, haftada 6 kere yeni ürün satışa sunuluyor. Prada’ya, Gucci’ye gittiğinizde size insan gibi mi davranıyorlar? Yoksa hiç kimse gibi mi? Onlar böyle davranmaya başladığı için müşteri kaybediyorlar" diye konuştu.

FARK YARATANLAR:

Migros’un kurucusu anısına 40 yıl önce açılan, Avrupa ve dünya perakendesinde araştırma ve eğitim çalışmalarıyla tanınan GDI’ın CEO’su Bosshart uzun yıllar Migros’ta da yöneticilik yaptı. Bosshart, farklılık yaratan hazır giyim markalarından birkaç örnek daha verdi: "İngiltere’de Top Shop ünlü model Kate Moss’la anlaştı. Onun tasarımlarını satacağını açıkladı. Oxford’daki Topshop’ta geceden uyku tulumlarıyla müşteriler sıraya girdi. Kate Moss’u görmek onun tasarımını satın almak için. Top Shop ayrıca reklam yapmayasına gerek duymadı. American Apparel de müşterilerini reklamlarında kullanıyor. Amatör insanlarla müthiş bir etki yaratıp bu sayede satışlarını patlatıyor. Unutmayın ki artık tüketici daha çok şey bekliyor, soruyor. Gelecekte bu çok daha fazla olacak."

DEVLER YETİŞEMİYOR:

Bosshart, küresel oyuncuların artık çok hızlı mağaza açamadıklarını söyledi. Dünyanın dev perakendecilerin küresel pazar paylarının giderek gerilediğini vurgulayan Bosshart bunun nedenlerini şöyle açıkladı: "Çünkü çok sayıda lokal oyunculara sahip Hindistan, Çin, Rusya ve Türkiye gibi ülkeler çok hızlı büyüyor. Tüketim hızı baş döndürüyor. Bu ülkelerin büyüme hızına küresel oyuncular yetişemiyor. Bu nedenle de pazar paylarını giderek kaybediyorlar."

KONSOLİDASYON KAÇINILMAZ:

Bosshart, gelişmekte olan ülkelerde perakende sektöründe konsolidasyonun kaçınılmaz olacağının altını çizerek, "Global oyuncular Türkiye, Çin, Hindistan ve Rusya gibi pazarlara satın almalarla girecekler. Hipermarket zincirlerinden satın alma teklifleri gelecek. Bu tekliflerle Türk firmaları da karşılaşacaklar. Bu nedenle ayakta kalmak için konsolidasyonlar yaşanacak. Özellikle hazır giyimde konsolidasyonu daha çok göreceğiz" diye konuştu.

Köpek tüketici eğitilebilir kedi tüketici bildiğini okur

TÜRKİYE’de kedi ve köpek olmak üzere iki çeşit tüketici modeli olduğuna işaret eden David Bosshart, şunları söyledi: "Köpek modeli ana tüketici grubu. Bunlar çabuk tüketir, çok tüketir. Köpek tüketicileri eğitebilirsiniz. Ne istediklerini pek bilmezler. Her şeyle ilgilenebilirler ancak yönlendirmeye açıklardır. Kedi tüketici modeli ise daha sofistikedir. Bunlar ne istediklerini bilirler. Her şeyle ilgilenmezler. Yönlendirilmeleri zordur. Eğer üreticiyseniz ve kendi bölgenizi kontrol etmek istiyorsanız, kendi mağazalarınıza sahip olmanız şart."

Küçülmekten korkmayın

DÜNYADA artık büyümenin giderek güçleştiğinin altını çizen David Bosshart, "Akıllı bir şekilde küçülen, büyümek yerine bazı sektörlere odaklanıp, büyüme şansını ve rekabet gücünü yitirildiği sektörlerden çıkmak bir çözüm olabilir. Bunun dünyada çok örneğini görüyoruz. Küçülmekten korkmamak gerekiyor" dedi.

Pele, perakendecilere başarısını anlatacak

DÜNYANIN en yüksek ücretini alan konuşmacılardan biri olan efsane futbolcu Pele, yedi ay süren görüşmelerin ardından Perakende Günleri’ne katılmaya karar verdi. 21-22 Kasım 2007 tarihlerinde Soysal Danışmanlık tarafından 7’ncisi düzenlenecek olan Perakende Günleri’ne kimlerin katılacağını titizlikle inceleyen Pele, Soysal Danışmanlık’ın sahibi Suat Soysal’ın "Tüm yaşamınız sönmeyen bir başarı öyküsü. Konferansta ’Sürdürülebilir başarı’yı anlatabilirsiniz" sözleri üzerine konuyu çok beğenen Pele, Türkiye’ye gelmeyi kabul etti. Futbol dünyasında kırılmadık rekor bırakmayan, bütün dünyada futbolun güzelliğinin temsilcisi olarak gösterilen, yüzyılın yetiştirdiği en başarılı insanlardan biri kabul edilen Pele, sürdürülebilir başarısının sırlarını Türk perakendecilerle paylaşacak.

Hızlı Türkler için yurtdışı kulübü

LİDERLER Konferansı’nın ana sponsoru Multi Türk Mall’ın CEO’su Levent Eyüboğlu, yurtdışındaki alışveriş merkezlerinde mağaza açmak isteyen Türk perakendecilerin işini kolaylaştırmak için 1 milyon Euro sermaye koyarak "Turkish Fast Movers Club" (Hızlı Türk Girişimciler Kulübü) kuruyor. Fiba Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hüsnü Özyeğin; Rusya, Romanya gibi ülkelerde finansal danışmanlık ve hizmet verecek, Kiğılı Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Kiğılı ise koordinasyonu sağlayacak. Mağaza açmak isteyen Türk firmalar için dış ticaret ateşeleri gibi hizmet sunulacağını belirten Eyüboğlu, şöyle konuştu: "Mali ve hukuki danışmanlıktan, kredi, sigorta, bankacılık gibi ihtiyaç duyulan her konuda paket hizmet verilecek. Türkiye’de ve dünyada alışveriş merkezleri yapan Multi Türk Mall olarak Türkçe isim önerilerine açığız. Abdullah Kiğılı’dan, ’Hızlı hareket eden Türkler’, Hüsnü Özyeğin’den ’Çılgın Türkler’ ve ’Perakendeciler Kulubü gibi öneriler geldi."

Hiç yorum yok:

yazarlar

ads